De zonneborder in september

IMG_1639Deze maand ziet de zonneborder er meer ingetogen uit.  Alhoewel, er zijn nog wel enkele kleuruitspattingen.  Vooral de asters trekken nu de aandacht.

IMG_1659

Herfstanemonen daarentegen, die staan daar heel bescheiden dromerig te wezen.

IMG_1647

En de stokrozen die torenen nog steeds heel fier overal bovenuit.

IMG_1646

Hibiscus trionum hier in het middelpunt.  Ik kocht deze bij Silene.  Volgens een trouwe bloglezeres gaat het hier over Hibiscus cannabinus, de hennepbladstokroos.  En gelijk heeft ze, denk ik nadat ik het opzocht.  Straf he, ze verbetert gewoon Lieve Adriaenssens!  Plezant!

IMG_1638

Werkdruk was er hier deze maand niet.  Geen enkel onkruidje gezien.  Zelfs de hagewinde tussen de phloxen lijkt onder controle.  Die hagewinde is als stukje wortel meegekomen met gekregen planten.  Elke keer ik een plantje zag bovenkomen, verwijderde ik het.  Zo raken ze uitgeput.

IMG_1645

De viltige rozetvormige plant die je op de voorgrond ziet, is koningskaars (Verbascum thapsus).  Die heeft zich uitgezaaid van elders uit de tuin.  Dat vind ik zo plezant aan deze plant : die duikt op waar hij zelf wil.  Deze ga ik dit najaar toch wel proberen iets dieper in de border te zetten.  Verbascum thapsus is een tweejarige plant.  Volgend jaar zal hij bloeien met een meer dan twee meter lange, gele bloeiwijze.  Super he!

IMG_1643

IMG_1637

11 thoughts on “De zonneborder in september

  1. Pingback: De zonneborder in september – groengenot – Milieu-adviesraad Tienen

Plaats een reactie